neděle 31. května 2009

Code - Resplendent Grotesque


Vedle hlavního blackového proudu existovala v Norsku vždy poněkud zastrčená větev avant-gardně blacková, která nechtěla produkovat tupé sypačky a tak se zvukem experimentovala a doplnila ho o uhrančivě melodický zpěv. Nejznámější představitelé byli/jsou Arcturus a Dodheimsgard. Projekt Code je "bokovkou" vokalisty Kvohsta a baskytaristy Vicotnika právě z DHG a je to tudíž těleso anglicko-norské. Hudebně má k DHG blízko i daleko, podle úhlu pohledu, dle mne jsou Code o něčem trochu jiném.

Code jste mohli vidět loni Brutalu, kde v podstatě přehráli jedinou desku z roku 2005 (podle mě nejlepší blackové vystoupení na BA, škoda že museli hrát za světla). Někdo starou desku označí za norský průměr, já osobně jí zbožňuji. Nový materiál si zachovává pekelnou tvář předchůdce, ale zároveň se snaží i více experimentovat. Jednak s riffy a také právě s vokálem. Již dříve byly melodie specifické, naléhavé, smutné, hloubavé a pro někoho těžko stravitelné, ti kdo si je však zamilovali, dočkají se ještě vymazlenějších momentů. Dohromady hudba tvoří masivní celek, který mění nálady a zároveň pořád "valí".

Nejvíce mne oslovily songy číslo 2,3 a 5, slabší počin jsem nezaznamenal.Instrumentálně snad není co vytknout, album se mi však při poslechu občas slévalo dohromady a některé nápady mě příliš neoslovily, naštěstí je to stále velice nadprůměrný počin, který si drží svůj specifický sound a rozvíjí se...a vo tom je, ne? ;)

*omluvte problém s formátováním, občas mi ho rozhodí obrázek a já s tím nic neudělám ;)*

8/10

Code - Resplendent Grotesque (2009)

1. Smother The Crones 04:08 
2. In The Privacy Of Your Own Bones 05:49 
3. The Rattle Of Black Teeth 04:23 
4. Possession Is The Medicine 03:12 
5. Jesus Fever 03:43 
6. I Hold Your Light 04:37 
7. A Sutra Of Wounds 05:31 
8. The Ascendent Grotesque 03:29 
Total playing time 34:44


 

Žádné komentáře:

Okomentovat