pátek 21. srpna 2009

Brutal Assaul vol. 14 - pátek

Tak v pátek jsem se probral tak nějak akorát, abych provedl hygienu, nasnídal se a vyrazil na dopolední tahák z Německa - Obscuru. Hned první song Anticosmic Overload mne navnadil, zdálo se, že vše bude zahráno s dokonalým zvukem a precizností posledního alba (tedy krásně čitelná basa). To se nakonec ukázalo jako mylná představa, zřejmě hlavně kvůli složitosti studiového materiálu a zoufalé zvukové úrovni metalshop stage. Ale parádní start do dne.

Psycroptic polední vedro určitě nevadí (jednak jsou z austrálie, no a na stagi je hlavně stín ;) ), takže už od začátku do lidí perou kulervoucí moderní tech-death, přičemž vybírají tak nějak rovnoměrně ze všech desek.

Negură Bunget vystupující hned po Psycroptic bohužel dojela na příšerné ozvučení, imho nejspíš nejhorší na celém festu. To už je pak jedno, že váš materiál je zajímavý folk/black a že máte na pódiu pěknou klávesistku a lidové nástroje a že se snažíte, když dole jste slyšet jako nekvalitní záznam punkového koncertu (nadsázka, samozřejmě). Škoda.

Dále bylo na programu švédské trio Vomitory, Gadget a Grave. Shlédnul jsem první dvě, Vomitory jsou totiž senzačně valivo-hopsavý death a Gadget nekompromisní grind. Dobře jsem si to užil, nic k vypíchnutí ani nemám.

Dagoba odpadla, takže Atheist začli o něco dříve. Jejich tvorbu neznám, ale koncert hodnotím vcelku pozitivně, přestože zvuk na pravé stagi byl opět slabší. 

Vreid na festu reprezentovali norskou novou melo-black vlnu odhodlaně (dokonce v uniformách) a solidně. Někteří si jejich válečný black pochopitelně vykládají jako nacionalismus, ale ty budeme ignorovat a jenom vnímat podařený koncert. 

Jak ted s odstupem píšu, přijde mi těžší a těžší ke každému něco napsat. Třeba Brujeria, prostě dobrá show, dobrá hudba a odlehčení večera. Co říct víc?

Co k Opeth? Moc je neznám, tak jsem je sledoval z tribuny. No co...hudba pěkná, show taky...achjo.

Místo Testament jsem už čekal na Ulver. Ulver, to je totiž legenda. Mnoho lidí asi bylo z jejich vystoupení rozčarováno, zklamáno či rozhořčeno, ale popravdě - byli to vždy ti, kteří jejich dílo znali jen minimálně. Všichni ulver nadšenci totiž odcházeli naprosto spokojeni. Výběr skladeb byl sympatický (hrálo ze z alb z nového tisíciletí a zaznělo dle mne všechno podstatné), projekce byla správně psychedelická, celá šestice vcelku sehraná, no a Garm to také odzpíval hezky, i když u toho pořád kouřil ;) Úžasný zážitek.

Dark Funeral? Komedie...

Evergreen Terrace? He, ti mě na závěr dne dcla potěšili, sice obyčejný proudový metalcore, ale co, nasazení u toho bylo, melodie, riffy a rytmy byly také solidní, tak proč ne. Byl už jsem ožralej jak kráva, takže mi to bylo všechno vcelku jedno :)

1 komentář:

  1. Atheisty si sežeň, Unquestionable Presence je super album. To samý pro Opeth... jinak dík za report, stylové zakončení :D

    OdpovědětVymazat