úterý 11. srpna 2009

Brutal Assault vol. 14 - čtvrtek

Tak, největší česká metalová událost léta patří minulosti a nezbývá než abych shrnul svoje postřehy a dojmy. K obecným záležitostem se moc vyjadřovat nebudu, stejně není moc co vytýkat. Organizačně bylo vše zvládnuté nejhůř na jedna s mínusem a to od záchodů po občerstvení. ;)

Jako první jsem shlédnul The Lucipher Principle. Ti do svého vystoupení dali, co mohli, výsledek byl pro mne takový rozpačitý, jejich death metal postrádal originální prvky. 

War From a Harloth Mouth hráli jako třetí a už se na ně strhlo v kotli pořádné peklo. Aby ne, kapela je v Česku poměrně oblíbená a fanoušků zde měla více než dost. Vytknul bych snad jen celkově přepálený zvuk, jinak jejich set neměl naprosto chybu. Hrál se výběr toho nejlepšího z obou alb.

Sadus příliš neznám, ale věděl jsem o jejich statusu legendy, tak jsem se šel ze zvědavosti podívat. Zvuk byl mizerný, ale i přesto jsem dokázal ocenit kvalitu precizního thrash/deathu, který do nás pánové ládovali.

Na Rotting Christ jsem se docela těšil, žel tohle bylo pro mne jedno z mála zklamání. Přepálené bicí a celkově chladný přístup kapely způsobil, že jsem šel radši na pivo.

NYHC Madball je na BA známa značka, na jejich set se to v kotli vždy mele a letošek pochopitelně nebyl vyjímkou. Pecky jako Get Out, Set it off prostě mají sílu. Vystoupení z před dvou let mne však strhlo víc. (Opět se ukázala jazyková bariéra...jak se někdo může nachytat na otázky "kdo nás viděl před dvěma roky?" a "kdo nás vidí poprvé?" (rozuměj, že hodně lidí řve a zvedá ruce na obě otázky), nechápu).

Orphaned Land spousta diváků odsoudila, ale nechápu proč. Že zní jejich hudba infantilně? Prosím vás...z pódia kromě středovýchodních nálad plynula i příjemná atmosféra, navíc zpěvák melodické party zvládnul mnohem lépe než před třemi lety ve Svojšicích, takže pro mne nebyl žádný důvod k nespokojenosti...;) Norra El Norra!

Místo Biohazard jsem čekal hodinu na Cynic, načež jsem se dozvěděl, že se jejich set přesouvá až na půl druhou. Z odposlechu myslím mohu říct, že se jednalo o dobrý koncert i show navíc vtipným coverem Cypress Hill.

Místo Cynic nastoupili Brutal Truth a to byla jízda. Žádné zbytečně sraní a valí se prvotřídní grind, který v téhle podobě rozhodně můžu. A sto respektů k pánovi bubeníkovi.

Mithras hrají parádní experimentální death, který naživo sice nezněl tak hutně jako na desce, ale technické prvky a sóla byly slyšet dobře a výsledný dojem také rozhodně pozitivní!

No a Cynic. Opět přepálené bicí, ale zas tak hrozné to taky nebylo a tak mohli všichni oddaní přijímat neskutečnou porci nadpozemské hudby (výkřik "Metal je mrtvej, ať žije Cynic!" mne pobavil :) ) a pozitivní energie, kterou lidem předával Masvidal. Tracklist: Space for this, Evolutionary Sleeper, Veil of Maya, Integral Birth, Adam´s Murmur, King of those who know, a vytleskaný přídavek How could I. Senzace.

5 komentářů: