pondělí 16. března 2009

Atrium Carceri - Souyuan


Švédský one-man projekt Atrium Carceri bych charakterizoval jako hororový industriální ambient (žádné asociace na hudební podbarvení béčkových hororů plz). Simon Heath, což je ona temná postava, jež je všech těch zvuků původcem, se od začátku prezentuje velice tísnivými, ambientními polohami a mistrnou prací s atmosférou a vaším vědomím. Já jsem mu vděčný za to, že mne přivedl k ambientu :)

Tehdy jsem na nějakém fóru četl o podbarvování kulisy při hraní FPS industriální hudbou. Onen člověk doporučoval album Cellblock (2003) právě od AC. Stáhl jsem ho a hle, hudba při hraní vykouzlila tak silně strašidelné (a přitom úchvatné) momenty, že je mám v paměti dodnes. Později jsem zkusil i další alba a nyní si je často pouštím k usínání (senzace!). Touto cestou jsem se tedy dostal i k dalším ambientovým projektům o nichž ale zase jindy.

Ke konci loňského roku vyšlo album Souyuan na němž je znatelný posun do elektroniky a darkwave, ale za základ stojí stále pevně neskutečné momenty, pocity, nálady a zvraty, které nutí k asociacím typu "temná dlouhá chodba", "potrubí", nebo "není úniku". Jako rozptýlení občas přijde na řadu zadumaný klavír (např. Alternate Sides). Nepravidelné údery, sešupy a do toho všeho jako by vás stále někdo sledoval (chvíli to zní dokonce jako pavouk :-D) to vše tvoří při poslechu neopakovatelný zážitek. Každá skladba je příběh a vězte, že většinou moc dobře nekončí.  

Co dodat - tohle se prostí musí slyšet - zažít. Ani v nejmenším mě nové album nezklamalo, zařadilo se pěkně vedle starších desek, které vřele doporučuji též.

9/10

Atrium Carceri - Souyuan (2008)

Tracklist 
01. Perfect Tundra 
02. Alternate Sides 
03. A New Silence 
04. Identity Theft 
05. Curtain 
06. Spawning Pool 
07. Memory Lapse 
08. 3 Holy Spires 
09. Communication 
10. First Steps

Play Time: 44:06

1 komentář:

  1. taky chvilku znám tuhle "muziku"...nemůžu se jí vynachválit...je to prostě dekadentní krása:-)

    OdpovědětVymazat